2010. március 17., szerda

Irodánk, üzletünk berendezése

Talán nem mondok újat, ha kijelentem: a vevők megnyeréséhez nem
elég a jó minőségű termék, a tisztességes ár és a megfelelő mennyiségű
és minőségű reklám. Szükséges még az üzlethelyiség vagy iroda profi
kialakítása is.
Jó, ha első ránézésre kiderül: igényes, stabil háttérrel rendelkező
környezetben kínáljuk jó minőségű, megbízható termékünket,
szolgáltatásunkat.

Egy jó üzlet kialakítása, vagy egy régi helyiség átalakítása azonban
nem könnyű feladat. Első dolgunk meghatározni, hogy mely vevőréteget
célozzuk meg az értékesíteni kívánt árukészlettel és ezt milyen árszínvonalon tesszük.
Ez a két tényező már döntően befolyásolja az üzlethelyiség, illetve irodánk kiválasztását, elhelyezkedését.

Ezek ismeretében fogjunk hozzá a tervezéshez, illetve a terveztetéshez
hiszen ezek a legfontosabb információk, amire épülnie kell a koncepciónak.

A következő - de egyben a legfontosabb lépés -,  az üzletportál kialakítása.




Már az utcán egyértelműen ki kell derülnie, mit kínálunk. A feliratok
színeinek, a logónak összhangban kell lennie a kínált áruval. A szín-
választásnál ügyeljünk arra,hogy minden színnek információ tartalma
van. Használjunk letisztult formákat, egyszerű, nem túl kalligrafikus
betűket, világos, tiszta színeket. Divatos és elegáns a fémek használata.

Ügyeljünk a portál megvilágítására, a kirakat és a belső terek
funkcionális és jó hangulatú fényeire. A jól megvilágított kirakat
ösztönösen odavonzza a tekintetet, és egy ötletesen kialakított
kirakati installáció már fél siker. Használjunk LED  világítást:
alacsony fogyasztásuk és hosszú élettartamuk miatt a legalkalma-
sabb kirakati világító eszközök. A belső lámpákban meleg fényű
izzók legyenek, direkt és indirekt világítótesteket egyaránt alkalmazzunk.



Az árut, terméket úgy helyezzük el, hogy jól látható, jól
megközelíthető, könnyen elérhető legyen. Világos, áttekinthető,
túlzásoktól mentesen kialakított helyiségben tegyük lehetővé a kényelmes
vásárlást.

Használjunk minőségi anyagokat: a fa időtálló, melegséget, otthonosságot
sugároz, a fém és az üveg csillogása eleganciát sugall. Belső terekben egyre
gyakrabban alkalmaznak bőrt a falakon, bútor frontokon, sőt még padlón is.

Munkatársaink, ügyfeleink részére biztosítsunk megfelelő ergonómiai
körülményeket. A jól megválasztott pultmagasság, a gerincet
megtámasztó gurulós irodai, és kényelmes vendégszék ma már
alapkövetelmény.



A munkahely megvilágítása, a kézközelben lévő tárolóegységek kialakítása egyedi belsőépítészeti feladat.

Amikor  elkészültek az üzlet belsőépítészeti tervei, ne feledkezzünk meg a reklámról sem.
A falakon megjelenhet áruink színes fotója, a recepciós pulton, padlógrafikán, vagy akár a próbafülke textiljein, az alkalmazottak kitűzőjén cégünk logója.
























Az egységes hatás eléréséhez elengedhetetlen, hogy termékeink
csomagolását is  összehangoljuk arculati elemeinkkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Tetszett a bejegyzés? Mondd el, mire gondolsz!