2012. augusztus 16., csütörtök

BOROSCÍMKE TERVEZÉS

Frissen végzett grafikusként, sokszor keresgélek grafikai pályázatokat a neten.
Persze jellemzően mindig a határidő lejárta előtti napokban találok rá olyanra ami érdekelne, így aztán időhiány miatt eddig sosem neveztem...

Most azonban nem pár nappal, hanem kemény egy héttel a leadás előtt találtam rá egy pályázatra, ahol is boroscímkét kell tervezni egy balatonfelvidéki borászat számára.
A pályázati kiírás roppant szimpatikus, mert ha túljutottál az első fordulón el lehet utazni a borászathoz, ott szétnézni, megismerni a termelőt, a terméket, a szőlőhegyet, érezni amit érezni kell, majd mindezt valahogy magadba szippantva hazahozni, és a boroscímkébe "beépítve" átadni a fogyasztónak. Ez jó. Ez akár segítheti is a tervezést. Tetszik.
Lehet, hogy utazásban és borkóstolásban jobb vagyok, mint boroscímke-tervezésben, de az is előfordulhat, hogy ezek kombinációja lesz majd karrierem csúcspontja...

Szóval, miután lecsekkoltam hogy mi ez az egész, kisebb kutatómunkába fogtam. Megnéztem a borászat weboldalát, kik ők, hol vannak, bár alapvetően egy jól ismert márkáról van szó. Legfőképp arra voltam kíváncsi, hogy milyen boroscímkéik voltak eddig. Nem a koppintás a cél nyilván, csak valahogy a filozófiát szerettem volna átvenni, mi az amire ők "buknak", van-e valami állandó, amire esetleg lehet építeni. Na ilyet nem találtam. Habár mindegyik igényes és viszonylag jól megtervezett grafika, semmi összhang nincs. Ami egyfelől lehet jó, mert így aztán bármire vevők lehetnek, másfelől viszont rossz, mert nem biztos, hogy tudják mit akarnak.

Aztán arra gondoltam, hogy valószínűleg a pályázat kiírásának köze lehet a dologhoz, és valami egységes arculaton gondolkoznak... Lényegében ez mindegy is, a fő, hogy tervezni kell címkét. Van rá egy hetem.

Ihletnek - magamnak, és annak akit még érdekel:















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Tetszett a bejegyzés? Mondd el, mire gondolsz!